ZIEMEĻU FORTI

 

Nocietinājumu sistēma, kas būvēta cara laikā

 

Līdz 1994. gadam slēgta militāra teritorija

 

Kilometriem garas neatklātas pazemes ejas

 

Ziemeļu forti ir neliela Liepājas cietokšņa daļa, kas atvērta apmeklētājiem. Tie atrodas Karostā, Liepājas ziemeļu daļā pie jūras. Cietoksnis tika būvēts 19.gadsimta beigās, 20.gadsimta sākumā, lai pasargātu Liepājas jūras kara bāzi iespējamā ienaidnieka uzbrukuma gadījumā. Nocietinājumu sistēma apjoza visu pilsētu.

Ja vēlaties izstaigāt pazemes labirintus gida pavadībā un uzzināt vairāk par Liepājas cietoksni, tā būvēšanu un vēsturi, piedāvājam izstaigāt Ziemeļu fortus gida vadībā un lāpu gaismā apskatīt pazemes labirintus. Ekskursijas ilgums aptuveni 1,5 stunda.

Ekskursiju iepriekš jāpiesaka pa tel. +371 26369470

 

Cenas

25 EUR no grupas latviešu valodā

30 no grupas svešvalodās (ENG, RUS, DE, LT)

 

 

 

EKSKURSIJAS PA KAROSTU UN LIEPĀJU

Piedāvājam ekskursijas un gida pakalpojumus pa Karostu un Liepāju. Iespējamas arī velo ekskursijas.

Iepriekšēja pieteikšanās pa tel. +371 26369470.

 

APSKATES OBJEKTI KAROSTĀ:

Sv.Nikolaja Jūras katedrāle ir viens no Karostas simboliem. Tā ir uzcelta 1903. gadā kā pareizticīgo dievnams, taču Padomju okupācijas gados ilgu laiku tajā atradās Matrožu klubs. Kopš Sarkanās armijas aiziešanas te atkal ir pareizticīgo katedrāle.

 

Ziemeļu mols aizsargā Liepājas ostas akvatoriju no Ziemeļrietumu vējiem un ir iecienīta pastaigu un makšķerēšanas vieta. Ziemeļu mola garums ir 1800 metri.

 

Ziemeļu forti ir Liepājas cietokšņa sastāvdaļa. Liepājas cietoksnis (forti) tika uzbūvēts 19. un 20.gs. mijā ar mērķi nodrošināt Karostas un visas Liepājas aizsardzību uzbrukuma gadījumā.

 

Manēžu kādreiz greznoja plaši logi un stikla dakstiņu jumts. Tā izmatota galvenokārt karavīru vingrošanas nodarbībām un svinīgām sanāksmēm.

 

Ūdenstornis slejas pār Karostu 37 metru augstumā. Tas tika uzcelts 20.gs. sākumā, lai nodrošinātu Karostu ar svaigu ūdeni.

 

O.Kalpaka izgriežamais tilts savieno Karostu ar pārējo Liepāju. Metāla konstrukciju tilta būvniecība tika pabeigta 1906. gadā, un kopš tā laika tilts ir piedzīvojis vairākas rekonstrukcijas. Šodien, tāpat kā agrāk, katru dienu noteiktos laikos tilts tiek izgriezts kuģu satiksmei.