LIEPĀJAS NOCIETINĀJUMI

 

Nocietinājumu sistēma, kas būvēta cara laikā

 

Līdz 1994. gadam slēgta militāra teritorija

 

Cietoksnis tika būvēts 19.gadsimta beigās, 20.gadsimta sākumā, lai pasargātu Liepājas jūras kara bāzi iespējamā ienaidnieka uzbrukuma gadījumā. Nocietinājumu sistēma apjoza visu pilsētu.

Daļa Liepājas nocietinājumu ir pieejami apskatei apmeklētājiem, piemēram, Redāns un Ziemeļu forti. Tie atrodas Karostā, Liepājas ziemeļu daļā. Ziemeļu forti ir daļēji ieskaloti jūrā un to apskate var būt bīstama. Lai iepazītu cietoksni, iesakām apmeklēt Redānu.

Ja vēlaties izstaigāt fortus gida pavadībā un uzzināt vairāk par Liepājas cietoksni, tā būvēšanu un vēsturi, piedāvājam izstaigāt Redānu gida vadībā un lāpu gaismā apskatīt fortu tuneļus. Ekskursijas ilgums aptuveni 1 stunda.

Ekskursiju iepriekš jāpiesaka pa tel. +371 26369470

 

Cenas

30 EUR no grupas latviešu valodā

35 no grupas svešvalodās (ENG, RUS, DE, LT)

 

 

 

EKSKURSIJAS PA KAROSTU UN LIEPĀJU

Piedāvājam ekskursijas un gida pakalpojumus pa Karostu un Liepāju. Iespējamas arī velo ekskursijas.

Iepriekšēja pieteikšanās pa tel. +371 26369470.

 

APSKATES OBJEKTI KAROSTĀ:

Sv.Nikolaja Jūras katedrāle ir viens no Karostas simboliem. Tā ir uzcelta 1903. gadā kā pareizticīgo dievnams, taču Padomju okupācijas gados ilgu laiku tajā atradās Matrožu klubs. Kopš Sarkanās armijas aiziešanas te atkal ir pareizticīgo katedrāle.

 

Ziemeļu mols aizsargā Liepājas ostas akvatoriju no Ziemeļrietumu vējiem un ir iecienīta pastaigu un makšķerēšanas vieta. Ziemeļu mola garums ir 1800 metri.

 

Redāns ir Liepājas cietokšņa sastāvdaļa. Liepājas cietoksnis (forti) tika uzbūvēts 19. un 20.gs. mijā ar mērķi nodrošināt Karostas un visas Liepājas aizsardzību uzbrukuma gadījumā.

 

Manēžu kādreiz greznoja plaši logi un stikla dakstiņu jumts. Tā izmatota galvenokārt karavīru vingrošanas nodarbībām un svinīgām sanāksmēm.

 

Ūdenstornis slejas pār Karostu 37 metru augstumā. Tas tika uzcelts 20.gs. sākumā, lai nodrošinātu Karostu ar svaigu ūdeni.

 

O.Kalpaka izgriežamais tilts savieno Karostu ar pārējo Liepāju. Metāla konstrukciju tilta būvniecība tika pabeigta 1906. gadā, un kopš tā laika tilts ir piedzīvojis vairākas rekonstrukcijas. Šodien, tāpat kā agrāk, katru dienu noteiktos laikos tilts tiek izgriezts kuģu satiksmei.